Welkom op de website van onze praktijk

Op onze website vind u informatie over onze praktijk en haar medewerkers.
Verder kunt u gebruik maken van het patiëntenportaal. Wanneer u een account hebt aangemaakt kunt u 24uur per dag gebruikt maken van de volgende diensten:
- het elektronisch aanvragen van recepten (van medicatie die u chronisch gebruikt)
- het versturen van een vraag via een e-consult
- het inzien van uw medisch huisartsendossier
- het maken van een afspraak bij de huisarts (tijdelijk niet in gebruik)


 

Spoedpost huisartsen Apeldoorn: altijd eerst bellen

De Spoedpost Huisartsen is er voor dringende medische hulp in de avond, nacht en het weekend. Om iedere patiënt de juiste hulp te kunnen bieden werkt de Spoedpost Huisartsen op telefonische afspraak. Bovendien voorkomt u door vooraf te bellen dat u langer moet wachten. Patiënten die wel eerst hebben gebeld worden namelijk op afspraak geholpen. Daarom vragen we u altijd te bellen voordat u langskomt op de spoedpost.

Voordat u belt is het handig om eerst de volgende vragen te doorlopen via de site: https://spoedpostapeldoorn.nl/ om te kijken of het nodig is dat u de Huisartsenpost belt.

Tevens kunt u ook op de site moetiknaardedokter.nl kijken of het nodig is dat u een afspraak maakt op het spreekuur van de huisarts. Klik hier om naar de website te gaan.

LET OP: het nummer van de huisartsenpost is aangepast: 085-079 1110

 

Klachtenregeling

In gesprek met de betrokkene

Als u een klacht heeft, dan hopen wij dat u dit eerst wilt bespreken met de betrokken medewerker. Als u dat wilt, kan dokter van Adrichem bij dit gesprek aanwezig zijn. Als u liever geen gesprek met de medewerker wilt, of als de klacht betrekking heeft op dokter van Adrichem, dan kunt u een gesprek aanvragen met hem alleen. Het is eventueel ook mogelijk om buiten de praktijk om een gesprek aan te vragen met een onafhankelijke klachtenfunctionaris via het regio-secretariaat van de organisatie HOOG (Huisartsen Organisatie Oost-Gelderland) in Apeldoorn (tel. 085 – 536 31 09). Klik hier voor het Reglement Klachtenregeling Huisartsen Regio Apeldoorn.

Klachtenformulier

Als u uw klacht niet mondeling kenbaar wilt maken of het gesprek heeft niet geleid tot een bevredigende uitkomst, dan kunt u een schriftelijke klacht indienen via het klachtenformulier. U kunt een papieren versie opvragen bij de assistente of het klachtenformulier downloaden.

Afhandeling klacht

Na ontvangst van het officiële klachtenformulier nemen wij contact op met u om te proberen samen tot een bevredigende oplossing te komen. Mochten we er samen niet uitkomen, dan kunnen we bemiddeling aanvragen bij de klachtenfunctionaris via HOOG.

Geschillencommissie

Als u er met uw huisarts én met bemiddeling door de klachtenfunctionaris niet uit komt, kunt u een uitspraak over uw klacht vragen bij de geschilleninstantie huisartsenzorg. Deze onafhankelijke commissie bestaat voltallig uit een voorzitter (jurist) en uit leden namens de patiënten en uit leden namens de huisartsen. De commissie wordt bijgestaan door een ambtelijk secretaris die ook jurist is. Het oordeel van de geschilleninstantie is bindend. Meer informatie hierover kunt u vinden op www.SKGE.nl.

Kosten

De behandeling van klachten door de klachtenfunctionaris via HOOG is voor u kosteloos, tenzij u zelf deskundige hulp inroept.

Coördinatie maatregelen

Als uit de procedure naar voren komt dat er maatregelen genomen moeten worden, dan ligt de coördinatie hiervan bij huisarts Elzink. Ook wordt de klacht met alle praktijkmedewerkers besproken en wordt er bekeken welke verbeteringen in het proces moeten worden doorgevoerd.

Registratie klachten

De klachten worden bij ons geregistreerd, samen met de afhandeling om zo de kwaliteit van zorg te verbeteren. Er komt ook een overzicht in het jaarverslag (anoniem).