Welkom op de website van onze praktijk

Op onze website vind u informatie over onze praktijk en haar medewerkers.
Verder kunt u gebruik maken van het patiëntenportaal. Wanneer u een account hebt aangemaakt kunt u 24uur per dag gebruikt maken van de volgende diensten:
- het elektronisch aanvragen van recepten (van medicatie die u chronisch gebruikt)
- het versturen van een vraag via een e-consult
- het inzien van uw medisch huisartsendossier
- het maken van een afspraak bij de huisarts (tijdelijk niet in gebruik)


 

Spoedpost huisartsen Apeldoorn: altijd eerst bellen

De Spoedpost Huisartsen is er voor dringende medische hulp in de avond, nacht en het weekend. Om iedere patiënt de juiste hulp te kunnen bieden werkt de Spoedpost Huisartsen op telefonische afspraak. Bovendien voorkomt u door vooraf te bellen dat u langer moet wachten. Patiënten die wel eerst hebben gebeld worden namelijk op afspraak geholpen. Daarom vragen we u altijd te bellen voordat u langskomt op de spoedpost.

Voordat u belt is het handig om eerst de volgende vragen te doorlopen via de site: https://spoedpostapeldoorn.nl/ om te kijken of het nodig is dat u de Huisartsenpost belt.

Tevens kunt u ook op de site moetiknaardedokter.nl kijken of het nodig is dat u een afspraak maakt op het spreekuur van de huisarts. Klik hier om naar de website te gaan.

LET OP: het nummer van de huisartsenpost is aangepast: 085-079 1110

 

NHG praktijkaccreditatie

NHG praktijkaccreditering

In april 2014 hebben we het keurmerk ontvangen voor de NHG praktijkaccreditering. Alle praktijken zijn getoetst op het gebied van kwaliteit van praktijkvoering en geleverde zorg. Het verkregen keurmerk zorgt voor transparantie en maakt aan alle partijen zichtbaar dat de geaccrediteerde praktijken voldoen aan landelijke normen, maar ook gericht  werken aan kwaliteitsverbetering.

Waarom een keurmerk voor een huisartsenpraktijk?

De  wetenschappelijke vereniging van huisartsen – Het Nederlands Huisartsen Genootschap – heeft een keurmerk ontwikkeld. Met dit keurmerk laat een huisartsenpraktijk zien dat zij kwaliteit belangrijk vindt en dat er blijvend en systematisch gewerkt wordt aan verbetering.

Hoe werkt het?

Om voor een keurmerk in aanmerking te komen, moeten alle praktijken een aantal stappen doorlopen. De praktijk wordt helemaal doorgelicht. Er worden gegevens verzameld over de organisatie van de praktijk, de medische zorg in de praktijk en de mening van de patiënten. Een onafhankelijk adviseur verwerkt al deze gegevens in een rapport. De huisarts maakt vervolgens aan de hand van dit rapport een verbeteringsplan voor de praktijk.
Een NHG-accrediteur bezoekt daarna de praktijk om te beoordelen of de gegevens op een juiste wijze zijn verzameld, de plannen aan de gestelde eisen voldoen en of de praktijk met de uitvoering is begonnen. Voldoet de praktijk aan deze voorwaarden, dan wordt het NHG-keurmerk toegewezen. Elk jaar bezoekt de accrediteur de praktijk opnieuw om te beoordelen of de praktijk zich houdt aan de gemaakte afspraken en in hoeverre ontwikkelingen in het verbeteringsplan zijn verwerkt. Het keurmerk wordt telkens verleend voor één jaar. Tot nu toe is het keurmerk elk jaar uitgereikt.

Uw mening is van belang!

Een gekeurde praktijk heeft naar haar patiënten geluisterd. Een belangrijk onderdeel om te komen tot een keurmerk is namelijk het in kaart brengen van het oordeel van patiënten. Deze worden gebruikt om de praktijk te kunnen verbeteren. De medewerkers horen dus graag welke ideeën u heeft. Al uw opmerkingen zijn welkom. Of het nu gaat om de manier van werken, de vakbekwaamheid of iets totaal anders. De doktersassistente neemt uw opmerking(en) graag in ontvangst.